Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

Aquesta modalitat també s'aplicarà a les administracions autonòmiques, però la llei encara s'està perfilant
A partir de dia primer de gener, els funcionaris de l’Estat podran fer feina a distància tres dies per setmana. Un model al qual es podran acollir de manera voluntària unes 3.600 persones de les Illes Balears. Per això, però, s’hauran de complir unes condicions laborals: “Primer, que hi hagi voluntariat; segon, que sigui reversible; i després, que les despeses vagin a càrrec de les administracions”, assegura el secretari d’Administració General de l’Estat a UGT a Balears, Fernando Martorell. També puntualitza que el treballador necessita formar-se en competències digitals.
Aquesta modalitat, també s’aplicarà a les administracions públiques de Illes Balears. L’any 2013 va entrar en vigor un decret, però l’estan millorant. “Com a mínim hi haurà un dia de teletreball, no tenim un màxim fixat sinó que es garanteix un 33% de presencialitat obligatòria en cada servei”, explica el secretari general d’USO, Carlos de Mato.
Amb la pandèmia ha quedat demostrada l’eficiència del teletreball, ja que, segons diu el delegat de CSIF, Mateu Garcia, el treballador “a ca seva, a part de concilar la vida famliar i laboral, estan més agust”. Amb tot, s’ha de fer un estudi previ per determinar quines feines són aptes per aplicar el teletreball.
A part d’això, els sindicats asseguren que no serà un motiu perquè les cites per a les administracions públiques es retardin més. “L’Administració General de l’Estat patim d’insularitat, el que fa que tenguem la plantilla molt mermada i no donam el servei que haruiem de donar al ciutadà”, afirma Martorell.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"