L'inici de curs ha estat marcat per la manca d'espai que pateixen alguns centres per distribuir tot l'alumnat
En total, a Menorca inicien aquest curs escolar estrany 13.980 alumnes, només un alumne més respecte de l’any passat. Però molt pocs centres ho han fet tots de cop avui. Només els de manco de 150 alumnes, com són, per exemple, les escoles Antoni Juan i Tramuntana de Maó. La resta ho ha fet de manera esglaonada, segons les seves ràtios.
Quant al nombre de professors, Educació n’ha contractat 21 més respecte de l’any passat a Menorca, en total són 1.465 docents. Un augment que, de moment, es creu suficient per atendre tots els grups que s’han hagut de desdoblar per aconseguir que no sobrepassin els 20 alumnes. El Col·legi Públic Mare de Déu del Toro, al municipi des Mercadal, és un dels centres amb més problemes d’espai.
Per garantir la seguretat, l’escola ha hagut d’habilitar aules al Centre de Convencions del municipi que, mentre duri la situació d’excepcionalitat, acollirà dos grups d’alumnes de tercer de primària.
Per tal de complir els protocols, l’escola ha esglaonat l’inici del curs entre avui, demà i dilluns per als 263 alumnes. Mares, pares i petits esperaven amb ganes la tornada a les aules.
Normalitat, també, al CEIP Antoni Juan Alemany de Maó. En ser menys de 150 alumnes, han començat tots avui dematí.
Molts centres coincideixen que la gestió dels torns per sortir al pati ha estat de les més complicades. Avui, però, la pluja ha impedit, en alguns centres, que els alumnes poguessin sortir al pati.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici