Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Un de cada quatre hotels de Mallorca estarà obert durant aquest mes de febrer. Una xifra encara entre un 5% i 10% per davall de 2019
El Riu Festival és un dels dos hotels que la cadena mallorquina ha mantingut oberts a Platja de Palma durant tot l’hivern. L’inici de l’operativa de TUI ha fet créixer la seva demanda i ja avui l’ocupació frega el 75%. El fet que el touroperador hagi recuperat l’inici de la seva temporada el febrer, tal com feia abans de la pandèmia, suposa un signe de “normalitat i esperança” perquè aquesta temporada sigui millor que les anteriors i, per ventura, sigui també la temporada de la recuperació de la normalitat i, sobretot, la normalitat, segons ha explicat la responsable de comunicació de Riu, Laura Malone.
Una estabilitat que el sector no ha tengut durant els dos darrers anys, reobrint i havent de fer passes enrere en funció de la situació epidemiològica. Per això, l’optimisme i les bones previsions, en aquest cas, van acompanyades, encara, de molta prudència. En el cas de Riu, l’increment de la demanda d’aquestes pròximes setmanes es pot cobrir amb els hotels ja oberts. No es plantegen avançar l’obertura dels seus altres tres hotels de la Platja de Palma. “L’inici de la temporada d’estiu arrenca de manera oficial amb la Setmana Santa”, ha afegit Malone.
Durant aquest mes de febrer, un de cada quatre hotels de Mallorca, uns 200, estaran oberts, segons les dades de la federació hotelera. L’hotel Es Príncep, situat al barri de Sa Calatrava de Palma, és un d’aquests establiments. Després d’uns mesos tancats per feines de manteniment, reobrí precisament ahir mateix, amb la reincorporació d’una cinquantena de treballadors. I ho ha fet amb una ocupació del voltant del 70% per al mes de febrer, una xifra “fantàstica” per ser hivern i tenint en compte que els mesos de febrer i març solen ser més fluixos en ocupació, segons la propietària d’Es Príncep, Isabel Mairata.
Les previsions enguany són fer una “molt bona temporada”. Tot i això, parlar de previsions a mitjà termini resulta complicat. La pandèmia ha obligat els hotels a adaptar-se i a estar molt pendents de les reserves de darrera hora. “A 7-10 dies vista, pots tenir canvis molt importants sobre les previsions d’ocupació, de fins al 30%”, ha destacat Mairata.
Després de dos anys molt complicats en l’àmbit empresarial i econòmic, la clau, ens diuen, és tirar cap endavant per mantenir el sector viu.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca