Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Montuïri rebrà nou mil euros d'ajudes del Govern Balear
L’ajuntament de Montuïri està a punt de complir amb la normativa europea de recollida de residus. Arriba quasi al 50%… Aquesta és una de les raons per les quals avui s’ha presentat una campanya per conscienciar i recordar als ciutadans com han de reciclar.
Ho fan amb l’ajuda de dos informadors ambientals, en Toni i na Rosa, que durant les durant les pròximes setmanes recorreran els carrers de Montuïri per informar sobre el procés de recollida selectiva de residus del poble. Un procés que es fa porta a porta i del qual, de vegades, és difícil recordar-se’n. El batle de Montuïri, Joan Verger, assegura que és molt important concienciar als ciutadans per poder seguir reciclant.
La gent del poble, però, té interioritzat el reciclatge. I és que la Mancomunitat del Pla de Mallorca, a la qual pertany Montuïri, té pràcticament un 55% de recollida selectiva. Fa 10 anys que el poble efectua la recollida porta a porta i per al Govern, és un dels exemples de bones pràctiques. És a més un dels municipis que s’han adherit a la campanya d’educació ambiental del Govern i rebrà 9 mil euros d’ajudes. La idea final de l’Ajuntament és que qui recicli més, haurà de pagar menys al rebut de fems.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Avui, ja recuperada i quinze anys després d'aquell procés que la va marcar de per vida, insisteix en la importància de la prevenció