Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

El 2022 es varen detectar a les Balears 880 casos d'aquesta malaltia
Dia 24 de setembre se celebra el Dia Mundial de la Recerca, una tasca cabdal que salva vides a milions de persones. A l’Associació Balear contra el Càncer ho saben bé, per la qual cosa tenen becats a dos investigadors a l’IDISBA. Són en Miquel Ensenyat i en Ramon Rodríguez. Un és predoctoral i l’altre, post, però tots dos fan feina per lluitar contra el càncer.
“Cercam que algun gen s’expressi a uns nivells diferents d’un grup de pacients i a un altre i en funció de si s’expressa molt o poc, el pacient respondrà o no al tractament; d’aquesta manera podrem saber a quins pacients podem donar un tractament i a quins, un tractament distint”, explica Ensenyat. I Rodríguez afegeix que “intentam entendre millor les bases mol·leculars i sistematitzar anàlisis i intentar estratificar millor els pacients per predir millor la resposta als tractaments”.
Per a una bona recerca per poder curar malalties, s’ha de menester gent o entitats que hi inverteixin. Per això, des de l’AECC s’inverteixen 100 milions d’euros per finançar investigadors arreu de l’Estat.
A les Balears, el càncer més freqüent a les dones és el de mama. I als homes, el de còlon. L’any passat se n’hi varen detectar 880 casos. En general, el més mortal és el de pulmó, amb més de 700 morts en un any.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"