Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Aquesta matinada s'ha produït el Darrer Toc de Fabiol
Prem al play i torna a veure els Jocs des Pla. Amb la línia temporal, pots moure-ho per anar allà on vulguis. / Foto: David Arquimbau
157Més de 24.000 persones han assistit als Jocs des Pla de les Festes de Sant Joan de Ciutadella que han començat amb una hora de retard respecte a l’horari previst i que han transcorregut amb normalitat, sense incidents de consideració. A l’inici de l’acte, la comitiva, formada per 134 cavalls, ha arribat as Pla passades les 21.00 hores quan ha començat a sona la música del jaleo, que ha estat interrompuda fins a tres vegades perquè s’han hagut d’assistir a ferits.
La primera de les ensortilles s’ha fet esperar. No ha estat fins a la 13a correguda que el jove cavaller s’ha endut el premi. Passaven 5 minuts de les 10 de la nit i semblava que la primera tanda acabaria amb 0 encerts. Joan Capó Fedelich, de Son Carlos, ha estat l’encarregat d’obrir el marcador. A la segona tanda, dos encerts més. Toni Campins de Sa Canova i Llorenç Moll, l’amo jubilat de Binimassó i pare del descarregador des be. A la tercera ronda, 4 encerts! Tòfol Moll, l’amo de Son Vell, Toni Bagur, de Son Garbó, i Pedro Marquès de Binicanó. La setena i darrera ensortilla ha arribat en el darrer intent de la nit. L’autor ha estat el cavaller més jove. Llorenç Pons, de 13 anys, del lloc de Torralbet. En total 7 ensortilles, les mateixes que l’any passat.
El dispositiu de seguretat habilitat en es Pla ha estat conformat per 43 Policies Locals, 3 operadors del Centre de Gestió d’Emergències i 4 Policies Tutors procedents de Mallorca. La Creu Roja ha desplegat en la zona un total de 8 ambulàncies, ha habilitat punt d’atenció, 3 punts d’observació i 7 equips d’intervenció, a més del Centre de Coordinació. ha dut a terme una cinquantena d’assistències i cinc persones han hagut de ser trasllades fins a centres sanitaris. Cap d’elles, però de gravetat
Abans de baixar as Pla per a realitzar els Jocs, el Caixer Senyor, Juliol de Olives ha convidat a la corporació municipal a les justes medievals.
De Olives ha destacat el paper dels pagesos i el camp en les Festes de Sant Joan, ha tingut un record per al Cavaller mort el març passat, Diego Pons Marquès, i ha agraït el suport de Ciutadella “la millor ciutat del món”.
Per part seva, la batlessa de Ciutadella, Joana Gomila, ha acceptat la convidada, com marca el protocol, i ha emplaçat als presents a baixar as Pla.
Gomila ha instat als milers de persones que s’han concentrat davant de l’Ajuntament “a gaudir amb alegria i sentit comú el Sant Joan per evitar incidents”.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat