Les escoles celebren el Dijous Llarder
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses

El sindicat UGT ha organitzat una jornada sobre els drets i les ajudes de les persones pensionistes
El sindicat UGT ha organitzat una jornada sobre els drets i les ajudes de les persones pensionistes. Tot amb l’objectiu de traslladar als més de cinquanta assistents les possibilitats que tenen per accedir a ajuts i subvencions. Però l’acte també ha comptat amb xerrades relatives a fiscalitat, herències i donacions.
L’acte, encapçalat per la Unió de Jubilats i Pensionistes d’UGT, arriba en un moment en què la telematizació de gairebé qualsevol tràmit ha minvat els drets de les persones grans, i els ha deixat, a vegades, diuen, sense poder accedir a ajudes i subvencions. Així ho ha explicat el secretari general de la UJP-UGT, Pedro Berruezo, que afegeix que “abans anaven a qualsevol oficina de l’administració i els donaven la informació, i ara els diuen que els han d’atendre de manera telefònica; quan telefonen, ningú no els agafa; ho han de fer a través del mòbil o Internet i no ho saben fer i ningú no els ajuda”.
La pandèmia, diuen, ha deixat l’atenció presencial reduïda a la mínima expressió. I no només a bancs i entitats privades, també a l’administració pública. Es queixen que no tothom sap manejar-se amb mòbils i ordinadors. Sobretot, la gent més gran. Perquè els que es jubilen avui dia sí que hi estan més posats, però la gent que ja fa més anys que està jubilada ho té més complicat, perquè, en moltes ocasions, “no han tocat mai ordinador o no saben fer servir el mòbil”, segons comenta la secretària de Formació d’UJP-UGT, Mundita Bustins.
Uns exemples que reflecteixen el sentir generalitzat d’un col·lectiu, el dels pensionistes, de cada vegada més ampli: més de 178.000 a les Illes Balears.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval