Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
El portaveu de l'Associació Professional de la Magistratura a Balears, Alejandro González, diu que amb els mitjans actuals els fiscals no poden assumir les instruccions
103
El portaveu de l’Associació Professional de la Magistratura a Balears, Alejandro González, considera que la reforma de la Llei d’Enjudiciament Criminal no és necessària i també la qualifica d”inoportuna”. La principal novetat de l’avantprojecte de Llei que ha aprovat el Govern és el canvi en el paper que tenen jutge i fiscal, durant la fase d’investigació d’un cas. Amb el nou text, serà el fiscal qui s’ocupi de la instrucció de les causes i hi haurà un jutge de garanties. González critica la despesa que comporta aquesta transformació del sistema i avança que per dur-la a terme caldrien 2.000 fiscals més. Per tant, no veu factible aques canvi “tenint en compte que, a la darrera oposició per a jutges i fiscals, han sortit 300 places i que a la pròxima es preveuen 240”. A més, avança que representaria un augment de despesa extraordinari perquè també caldrien més funcionaris a les fiscalies.
“Noto certa preocupació perquè la instrucció passi a mans dels fiscals”
González tampoc creu que aquesta reforma es justifiqui per un suposat “interès general”. En realitat, noto certa preocupació perquè siguin els fiscals els que en el futur s’ocupin de la instrucció. No em refereixo a la institució i als seus professionals sinó a la imatge d’imparcialitat que té la Fiscalia des que Dolores Delgado es va ficar al llit ministra i es va llevar Fiscal General de l’Estat. Això ha afectat l’aparença d’imparcialitat i no crec que convingui que es generin més dubtes al voltant de la justícia”.
El magistrat defensa el funcionament de l’actual sistema ja que “els jutges garantim els drets dels ciutadans i, amb aquest sistema, s’han jutjat polítics, empresaris i, fins i tot, membres de la Casa Reial”.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L'advocada i presidenta del Lobby de Dones, Francisca Mas, adverteix del perill d'aquests acords de conformitat perquè eviten arribar al bessò del fet que és jutjar els acusats