Júlia Saura, autora d’unes carotes de Sant Joan que “fan festa”
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
No equipara, diuen, l'increment de les seves funcions i competències
La vaga tindrá lloc a l'edifici de sa Gerreria de Palma
153Els lletrats de l’Administració de Justícia estan convocats aquest dimecres 26 de gener a una vaga per a reclamar al Ministeri de Justicia una millora laboral. Ha estat convocada per la Unió Progressista de Lletrats de l’Administració de Justícia (UPSJ) i amb ella, es vol reivindicar el dret a la negociació col·lectiva pròpia i una pujada salarial que compensi l’increment de les seves funcions.
Amb aquesta protesta, també esperen demostrar la seva capacitat de frenar els jutjats. I és que la vaga, apunta, afectarà causes penals que aquests estan tramitant en l’Audiència Nacional, com el cas Púnica o el cas Villarejo, amb declaracions que previsiblement se suspendran.
Fonts de la negociació han avançat que el pròxim 1 de febrer el Consell de Ministres aprovarà un complement retributiu de 195 euros al mes. Això equival a una pujada del 5,26% de les seves retribucions, al que cal sumar el 2% d’increment salarial a tot el sector públic.
Però UPSJ considera que aquestes informacions només busquen deslegitimar la vaga, ja que les seves funcions i competències van augmentar fa més d’una dècada un 30% i aquest 5,26% està “molt lluny” de restablir un equilibri, destaca.
Reclamen també que s’iniciïn reformes legislatives per a reconèixer el seu dret a una negociació pròpia, però les fonts de la negociació consultades no veuen possible complir aquesta petició. No existeix cap cos de l’Administració General de l’Estat que tingui reconeguda una negociació pròpia, destaquen.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància