CEIP Margalida Maria Socias? La comunitat educativa de sa Pobla debat sobre el nom de la nova escola
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Els marxants pleguen perquè no tenen prou clientela
El mercat de Montuïri, aquest dilluns dematí. Foto: Bernat Ramis
90Els mercats tradicionals de Mallorca es troben a una profunda crisi: de cada cop hi ha menys paradetes i menys veinats que hi compren. A més, la mitjana d’edat dels clients que compren als mercats tradicionals és de gent major que són els que, per horari, poden desplaçar-se a adquirir productes de les parades. Els placers asseguren que la gent jove no va a comprar, fins i tot molts d’ells no sabem quin dia hi ha mercat als seus municipis. A més, insisteixen en que les grans superfícies han fet molt de mal a les seves vendes. Maria Magdalena Mairata, una de les venedores del mercat de Montuïri, ha assegurat a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio que “la gent jove es pensa que als grans establiments ho compren tot més barat, però no és així. Paguen més pels mateixos productes, quan els que s’oferten als mercats tradicionals són de major qualitat”.
Davant d’aquesta situació, els ajuntaments cerquen fórmules per evitar la desaparició dels mercats setmanals. Una d’elles és l’especialització, com fan a Sa Pobla, on només hi ha fruita i verdura. També intenten captar nous clients, com els turistes, com tal fan a Sineu. A més, els consistoris de Montuïri, Algaida i Porreres han impulsat una iniciativa conjunta: Un mercat itinerant que s’instal·larà un dissabte al mes a aquests municipis per donar així l’oportunitat d’anar a comprar a tots aquells que entre setmana no poden fer-ho per coincidir amb la seva jornada laboral. Joan Verger, batle de Montuïri, afirma que els mercats tenen futur “si els ajuntaments sabem caminar en aquesta direcció”, adaptant-se als consumidors. En aques sentit, Verger creu que la millor forma perque no desapareguin es crear l’hàbit als ciutadans d’anar a comprar-hi.
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments
El cos surava en avançat estat de descomposició