Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Tant el Col·legi Oficial com el sindicat mèdic Simebal diuen que dependrà de la negociació amb el Govern per posar solució a les seves reivindicacions
Reunió convocada per el Fòrum d'Atenció Primària.
91Els metges i metgesses de les Illes Balears estan disposats a fer vaga. Així ho han decidit avui vespre a l’assemblea convocada pel Fòrum d’Atenció Primària que s’ha celebrat a la seu del Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears. Dels més de 150 professionals que hi han participat, prop d’un centenar han donat suport a fer mobilitzacions.
Així i tot la convocatòria encara no és oficial i l’ha de fer el sindicat pertinent. En cas d’arribar a vaga está prevista per el mes de gener.
“Nosaltres esperam que després d’aquesta assemblea la conselleria torni a donar una passa, ens torni a convocar i ens vegi com a part de la solució d’aquesta situació tan complicada”, exposava el president del Col·legi de Metges, convocant de la reunió, Carles Recasens.
“Simebal valorarà si convoca la vaga depenent de com evolucionin les negociacions, la vaga és un dret tot i que als metges no ens agradaria arribar-hi… El que volem es tractar dignament el pacient, amb temps suficient per tractar-lo”, diu Carmen Fernández, delegada d’Atenció Primària del sindicat mèdic de les Balears.
Diuen que ja n’hi ha prou a la situació que viuen dia a dia als centres de salut. Entre altres, denuncien sobrecàrrega burocràtica o agendes impossibles, el que els desgasta mentalment.
Per això, demanen actuacions urgents i immediates a Salut, amb qui diuen estar decebuts. Per posar remei a aquesta situació han dut a debat diverses opcions, com la de presentar una proposta de renovació de model. Ara bé, una de les propostes que sonen amb més força és la de convocar una vaga.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
L'home, de 34 anys i nacionalitat colombiana, va rebre l'alta hospitalària diumenge passat