Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

Els seus nivells de corticosterona augmenten a causa dels renous constants que suporten
/EFE
54Les aus presenten els mateixos símptomes d’estrès crònic i agut que els éssers humans, a causa dels canvien en vida i els hàbitats d’aquestes espècies, revela un estudi difós per la Universitat de Colorado a Boulder.
L’estudi, basat en tres temporades d’observació de tres espècies d’ocells a Nou Mèxic, afirma que quan aquestes aus queden exposades a sorolls constant en el seu ambient, com extraccions de gas i petroli, els exemplars adults o en desenvolupament mostren estrès fisiològic, pèrdua de pes i d’aptitud física.
Nathan Kleist, autor principal de l’informe i director de la investigació, ha explicat que “sorprenentment, també trobem que aquelles espècies d’ocells més tolerants al soroll presenten els efectes més negatius”.
Aquesta troballa permetrà estudiar l’impacte que l’exposició crònica al soroll té en els humans.
Els ocells amb nius a les zones de major renou presenten nivells més alts de corticosterona, l’hormona que en diverses espècies regula l’energia corporal i la resposta a l’estrès; en els humans, el seu equivalent és la cortisona o “hormona de l’estrès”. I com a resultat de l’estrès, els ocells adults perden pes i els joves no produeixen plomes.
El renou constant de maquinàries impedeix que els ocells escoltin les trucades d’uns altres de la mateixa espècie, per la qual cosa no poden determinar si hi ha o no depredadors prop del niu.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"
Les famílies hauríem de tenir confiança en els adults de referència dels nostres infants a l'escola i ara mateix no la tenim
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor