Cent caravanes se citen al Port de Pollença per promocionar aquest tipus de turisme
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
La normativa europea que blinda els dies que poden sortir a la mar ofega un sector malferit des de fa anys
111
Els pescadors de les Illes continuen debatent si fan vaga abans de Nadal. “Som 4 Illes i ens hem de posar d’acord”, ha explicat a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio Domingo Bonnín, president de la Confraria de Pescadors de les Balears. Les barques d’arrossegament de Menorca i Eivissa ja han exhaurit els dies que poden sortir a feinejar per la normativa europea, que posa un topall a les sortides a la mar per embarcació. Davant aquesta situació, Bonnín critica que Brussel·les apliqui a tots els territoris la mateixa llei, sense tenir en compte la idiosincràsia de cada lloc. “A les Balears tenim 33 barques d’arrossegament. A la costa de Valencià i Catalunya, 440. No és el mateix, però Europa aplica la mateixa norma, sense tenir en compte res més”.
Els pescadors defensen que a l’arxipèlag no hi ha gran quantitat d’embarcacions i que les que hi ha estan ben repartides per ports. “No ens poden treure més jornal, més quota de negoci”, ha dit Bonnín, qui creu que divendres el col·lectiu haurà pres una decisió sobre si fa vaga o no. En vista a les festes, ja avisa: a Menorca i Eivissa potser aquest Nadal no hi haurà peix fresc local, de kilòmetre zero, per haver exhaurit els dies que les barques poden sortir a pescar.
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears