La normativa europea que blinda els dies que poden sortir a la mar ofega un sector malferit des de fa anys
120
Els pescadors de les Illes continuen debatent si fan vaga abans de Nadal. “Som 4 Illes i ens hem de posar d’acord”, ha explicat a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio Domingo Bonnín, president de la Confraria de Pescadors de les Balears. Les barques d’arrossegament de Menorca i Eivissa ja han exhaurit els dies que poden sortir a feinejar per la normativa europea, que posa un topall a les sortides a la mar per embarcació. Davant aquesta situació, Bonnín critica que Brussel·les apliqui a tots els territoris la mateixa llei, sense tenir en compte la idiosincràsia de cada lloc. “A les Balears tenim 33 barques d’arrossegament. A la costa de Valencià i Catalunya, 440. No és el mateix, però Europa aplica la mateixa norma, sense tenir en compte res més”.
Els pescadors defensen que a l’arxipèlag no hi ha gran quantitat d’embarcacions i que les que hi ha estan ben repartides per ports. “No ens poden treure més jornal, més quota de negoci”, ha dit Bonnín, qui creu que divendres el col·lectiu haurà pres una decisió sobre si fa vaga o no. En vista a les festes, ja avisa: a Menorca i Eivissa potser aquest Nadal no hi haurà peix fresc local, de kilòmetre zero, per haver exhaurit els dies que les barques poden sortir a pescar.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una altra persona ferida roman ingressada a l'UCI de Can Misses i una altra es troba a un centre privat
L'APIMA diu que la situació genera preocupació entre les famílies i FAPA critica que s'ha retirat l'ordre per fer una inspecció mèdica al mestre