Tots els centres educatius de Vila han suspès l’activitat lectiva com a conseqüència de la tempesta
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats

Europa acorda que poden pescar 90 dies a l'any
Indignació entre els pescadors per l’acord assolit aquesta matinada per la Comissió Europea, que reduiex el nombre de dies que poden feinejar. Consideren una presa de pèl l’acord per davallar dels dies de pesca permesos per a les barques d’arrossegament un 66%. Calculen que això suposa treballar uns 90 dies a l’any el 2025, la qual cosa fa del tot inviable la seva activitat. Això sí, Europa permet sumar dies, fins als 130 actuals, si s’apliquen mesures de sostenibilitat. La més important és ampliar els forats de les xarxes per no capturar peixos petits. Xavi Marquès, president de la Confraria de Pescadors de Ciutadella i vicepresident de la Federació Balear, lamenta que si s’implanta aquesta mesura, en lloc de ‘sortir a pescar, sortirem a passejar’, perquè perdran, assegura, la major part de gènere amb interès comercial.
No comparteixen la satisfació del ministre d’Agricultura, Luis Planas, per l’acord assolit. Pepe Mercadal, diputat socialista al Congrés, reconeix que no és el millor acord per al sector, però sí el millor acord possible després d’unes negociacions molt dures. Davant aquest nou escenari, els pescadors no descarten amb accions de protesta, com la vaga que han fet els dos darrers dies o tancar directament les empreses.
La Comissió Europea també ha retallat la pesca de la gamba vermella. Finalment es redueixen les captures un 10% i no el 30% previst inicialment.
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
La Guàrdia Civil espera els resultats de l'autòpsia, que determinarà si la víctima ha mort de manera natural o si es tracta d'un assassinat