Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Els aires condicionats, en general, estan a 27 graus, però les geleres i vitrines han de mantenir-se, per força, a temperatures que freguen la congelació
Els placers de carn i peix del mercat de Pere Garau de Palma han començat a gestionar el dia a dia en relació amb el decret de mesures d’estalvi. Els aires condicionats, en general estan a 27 graus, però les geleres i vitrines han de mantenir-se, per força, a temperatures que freguen la congelació.
L’aire el tenen a 27 graus, però per mantenir el peix ben fresc, els placers necessiten aconseguir una temperatura òptima a la gelera i al congelador. I mantenir en funcionament la màquina de gel que es posa de tant en tant sobre el producte. I la factura no deixa de créixer. Així ho explica Ramon Palomares, de Ramon Peix: “Ara pagam 700 euros, la factura s’ha duplicat”.
A les parades de la carn, viuen una situació semblant. Per no rompre la cadena de fred quan la carn va de la vitrina a la bossa del client, a la carnisseria Bonnín han decidit mantenir l’aire condicionat per davall del punt recomanat, a 20 graus. “Tenim obert per davant i al final sí que quedam a 26 o 27”, explica Paquita Bonnín.
A uns metres de la seva parada, a la carnisseria Esperanza sí que compleixen amb els 27 graus, però les cambres han d’estar a una temperatura que frega la congelació. “Hem de posar la temperatura de la cambra entre zero i cinc perquè si no, es fa malbé”, afirma Fernando.
Inflació
No tothom s’ha pres les mesures del decret de bon grat. Lina treballa en la carnisseria Ca Na Lina. Afirma que “això pareix una dictadura” i reclama als polítics que faci allò que vol el poble, no al contrari. Segons els placers de carn, la inflació els ha obligat a apujar els preus quasi un 25%, però les factures de la llum pràcticament s’han duplicat.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor