Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Compartir pis ja no és una opció econòmica
El preu del lloguer d’habitacions a Palma ha experimentat una pujada sense precedents. Segons l’últim informe del portal Idealista, els preus han augmentat un 71% en només un any. Aquesta escalada situa la capital balear entre les ciutats més cares de l’Estat per llogar una habitació, amb una mitjana de 450 euros mensuals, despeses a part.
Aquesta situació reflecteix les dificultats creixents que pateixen els residents per accedir a un lloguer convencional. La pressió del mercat turístic, la manca de sòl edificable i l’augment de la demanda internacional són alguns dels factors que estan distorsionant el mercat residencial a les Illes Balears. Davant la impossibilitat d’assumir el cost d’un pis complet, cada vegada més persones opten per compartir habitatge com a única alternativa viable.
Des de l’entrada en vigor de la Llei d’habitatge de 2023, que permet el lloguer temporal d’habitacions, les immobiliàries han reaccionat ràpidament i han incorporat aquesta modalitat a la seva oferta. Tot i això, compartir pis implica cada vegada més restriccions: molts anuncis descarten famílies amb fills o mascotes i imposen normes estrictes de convivència.
En paral·lel, han proliferat formats com els coallotjaments, habitatges amb el màxim nombre d’habitacions possibles i espais comuns compartits, pensats principalment per a joves professionals o treballadors temporals.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte