L’avís vermell a Eivissa i Formentera torna a taronja i deixa desenes d’incidències
Es poden superar els 300 l/m² en 12 hores
La lava ha fet desaparèixer molts cultius, fet que endarrerirà comandes i n'augmentarà el preu
176
S’espera una pujada del preu del plàtan de Canàries per la baixada de producció a causa de l’erupció del volcà de La Palma. Fins ara s’han anat venent a les Balears els que estaven en estoc, però els que arriben ara ja són els que es varen recollir al principis de l’erupció del Cumbre Vieja. A la Península ja s’ha notat una caiguda en el desembarcament setmanal d’aquesta fruita, que ha passat de 8 a 7,6 milions.
La Palma és l’illa de l’arxipèlag canari que més plàtan produeix després de Tenerife. El 50% del seu PIB ve d’aquesta fruita, a la qual es dediquen més de 5.300 productors i prop de 10.000 famílies. Però la lava que surt del nou volcà ha fet desaparèixer molts cultius, als quals s’hi hauran d’afegir ara els danys provocats per la cendra.
Això pot fer-ne pujar el preu. Els llocs de fruites i verdures amb qui ha parlat IB3 Notícies afirmen que ja noten un cert augment, però que encara és molt moderat. Es podria començar a notar més, afirmen, a partir d’aquesta setmana.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Es poden superar els 300 l/m² en 12 hores
L’home, d’uns 70 anys, ha estat recuperat amb l’ajuda dels Bombers de Ciutadella, i la Guàrdia Civil n’investiga les circumstàncies de la mort
La coalició d'esquerres està integrada pel PSOE, Més per Menorca, Esquerra de Menorca i Podem, que reivindiquen la solidesa de l'acord assolit després de mesos de negociacions