societat

Els productors d’agricultura ecològica demanen que es permetin els desplaçaments als horts d’autoconsum

Ja han recollit més de 1.700 signatures que faran arribar a la Delegació del Govern

Els+productors+d%27agricultura+ecol%C3%B2gica+demanen+que+es+permetin+els+despla%C3%A7aments+als+horts+d%27autoconsum

Les diferents associacions de productors d’agricultura ecològica que hi ha a les Balears ja han recollit més de 1.700 signatures que faran arribar a la Delegació del Govern. Demanen que es permetin els desplaçaments de persones per cuidar-se de les finques i els horts d’autoconsum. Segons aquestes entitats, aquests petits horts, dels quals moltes de vegades s’ocupen persones jubilades, són una part important de la producció d’autoconsum i de quilòmetre zero de les Illes. Un altre argument que fan valer és que són una font assegurada d’aliment fresc i saludable. A més, aquests horts permeten l’abstracció i l’esbarjo, cosa molt necessària en temps de confinament.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

  1. Alicia Ortega Cerrillo 10/04/2020

    Ir al huerto a meter mis manos en la tierra no es sólo ocio, es aprendizaje, autosuficiencia, transmisión de valores a mis hij@s, cuidado y valor por la tierra…aunque claro, plantar mi propia comida… eso no son necesidades básicas. Fumar si…(y ojo, he sido fumadora y tolero y respeto a los que lo son )

  2. Diana Weehuizen Beltrán 10/04/2020

    Firmó para pedir acceso a los huertos urbanos para poder plantar y cosechar. Gracias

  3. Margalida Vicens mayol 11/04/2020

    Tenim un uliva , mus queden 3 dies de feina , de crema i capola se podada , si no llevam axo des mitx no purem esquita pes repiló , axo ja euria de esta fet,alla dalt no ehia ningu , dumes sirem es meu homu i jo, per noltrus es una urgenci es nari, mus jugam s’esplet de l’ayn quive. Gracis.

  4. Gereon Janzing 11/04/2020

    Al camp no hi ha gaire risc de contagi. Si la gent no pot cultivar el seu hort d’autoabastiment, ha d’anar més al supermercat on hi ha molt més risc de contagi. Això és danyós per a la pobalció, també per al camp que queda abandonat i per a l’economia del futur.

  5. Pedro Adrover Adrover 11/04/2020

    No veig es problema en trasladar-se per cuidar de un hortet i 6 gallines. No sortim a socializar-nos. Si podem passetjar es ca i anar a comprar es diari i es pa.No entenc q no pogem anar a regar o donar menjar a ses gallines

  6. Maria covas picornell 12/04/2020

    Jo vui anar ha nes meu hortet

  7. Pedro cerda 12/04/2020

    Los árboles necesitan agua y los animales comer.O los dejamos morir.

  8. Luis Maria Oros Franco 12/04/2020

    La huerta necesita ser atendida en esta época, será fundamental para muchas familias su producción de alimentos, ante el panorama que se vislumbra. Aparte es un lugar donde la gente que la trabaja, descarga de buena manera el estrés que estamos viviendo en estos momentos.

  9. Daniel Ambrona 12/04/2020

    Tengo el huerto en mi casa y no puedo comprar los planteles ya que no podemos salir de casa se podria mirar de hacer un documento que acreditase que tenemos huerto y poder ir a comprar lo necesario para el huerto sin ser multado.

  10. Antonio Diaz 12/04/2020

    Soy fumador y me hubiese ido bien que prohibieran ir al estanco.
    En el huerto ni me voy a contagiar ni voy a contagiar a nadie que no sean las gallinas.
    Pero lo primero les da mucho dinerito importandole una mierda la salud de las personas,
    Pero son políticos y no se puede esperar otra cosa.

  11. Margarita oñate llinas 12/04/2020

    Anar al camp es una ajuda necesaria i amb cura se’n poden anar.

  12. Mar Lopez 12/04/2020

    Nosaltres esteim igual que na Margalida Vicens Mayol,que abaix ha escrito, un olivar que es va quedar a mitges i si no o feim ja, u perdrem tot.
    No hi ha ningú allà adalt mes que cabres que segur u están desfent tot.

  13. Miguel Fullana Sampol 13/04/2020

    Es casi obligatorio que la gente pueda sembrar y recoger sus propios productos.
    No solamente dar de comer a los intermediarios y los chupopteros de turno.

  14. Ana M. López García 13/04/2020

    Necesitamos poder ir a nuestro huerto a sembrar y plantar para el autoconsumo de mi familia, yo trabajo en hostelería y viendo como van las cosas necesitaré el huerto más que nunca.Gracias

  15. Joana Pico 13/04/2020

    Anar a sembrar ses tomatigues, pebres, patates… s’ha de fer ara. No hi podem anar perque es poble se considera segona residencia. Si no sembram ara, no recollirem res i cada dia es veu que sa produccio propia sera molt necesaria. Si anam a sembrar a casa, a nes poble, no es oer pasejar es per arreglar sa terra. Ningu es tan ase de voler contaminar al proisme o de ser contaminat.
    Ido aixo es lo que volia dir

  16. Nerea Cifuentes 13/04/2020

    Lo peor de esto es que hay gente que ya ha empezado a sembrar, pero al considerarse el pueblo como segunda residencia no es posible ir, lo que implica que, a parte de no dejarnos sembrar cosas nuevas que hay que sembrar en esta época, todo lo que teníamos sembrado si no lo cuidamos se echará a perder.

  17. Barbel schonmeier 13/04/2020

    Necesitamos comer !!!

  18. Juan Ramirez Romero 13/04/2020

    Me pareceria bien que se pongan unas normas para poder ir al huerto, como se ha hecho con el resto de las funciones que se desarrollan, y que en ellos sólo se puedan hacer labores de cuidados de los cultivos o mantenimiento de los huertos.
    Lo que no me parece bien, es que, porque gente se salte esas normas, se castigue al resto de la gente con huertas. Si alguien se salta las normas expliìcitas, lo que se debe hacer es sancionar a esas personas, y no castigar al resto, no dejaìndoles hacer esas labores necesarias.

    Tampoco me parece bien que hagan una norma y dejen saltaìrsela, en funcioìn de la empatiìa que tenga el responsable del cuerpo que te toque. Es bueno tener empatiìa, pero dejar la sancioìn o no a ella… Creo que seriìa mejor hacer unas normas con sentido y claras, para evitar el contagio, y poder desarrollar dichas actividades.

    Ademaìs, hay que tener en cuenta, que estamos en abril, plena primavera, es el tiempo de preparar los cultivos de verano como el tomate, pimiento, calabaciìn, pepino, meloìn, sandiìa, alubia, etc.

    Hay que recordar tambieìn que, en los huertos, para poder recoger, no sólo es plantar y esperar, tambieìn hay que cuidar, y cuando digo cuidar, es regar, cortar la hierba, fumigar si procede, en definitiva, un mantenimiento.

    No entiendo qué riesgo hay en que una persona sola se desplace a su huerto a plantar, regar, recoger y el resto de las labores que alliì se desempenÞan, respetando las medidas de seguridad que se establezcan, como para cualquiera de las actividades que sí estaìn permitidas.

    Asiì que me gustariìa hacer llegar esta opinioìn a los responsables de dichas medidas, para que se plantearan dichas restricciones, y si asiì lo hacen, que fueran bien claras, para evitar confusiones y no dejarlas sólo a la empatiìa o no del responsable que las controle.
    Muchas gracias

  19. Erica Ybañez 13/04/2020

    Todo el apoyo a los huertos es mas tenemos que consumir todo lo que produce mallorca de preferencia absolutamente

Cercador |


més contingut relacionat

S’aixequen les franges horàries per als nins i per a fer esport a totes les Illes

Els infants i els esportistes no professionals podran sortir dels seus domicilis a qualsevol hora sense límit de temps ni...

Queixes del veïnats de Palma per l’incompliment dels horaris de les terrasses: “Les patrulles policials no fan complir la normativa”

El batle de Palma, José Hila, assegura que tot i que s'han ampliat 500 terrasses no s'han detectat incidències

El dol més llarg que hi ha hagut en democràcia: 10 dies en record als 27.117 morts amb coronavirus

"La valoració de les cures en les decisions públiques és l'aposta de futur" diu el preàmbul de l'ordre publicada avui...

Només tres malalts de la Covid-19 han presentat una queixa davant el Defensor dels Usuaris del Sistema Sanitari

El Defensor dels Usuaris del Sistema sanitari Públic de les Illes Balears, Miguel Gascón Mir, assegura a IB3 Ràdio que...