Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Les vendes també han baixat un 45% per la crisi sanitària
Fa deu dies que començà la collita d’oliva amb Denominació d’Origen de Mallorca. Una campanya que enguany es preveu més fluixa. A la presència de la mosca de l’olivera, aquesta temporada s’hi afegeix l’acció del corc de capoll, un insecte que causa la caiguda de la flor, i les tempestes de finals d’agost. De fet, segons assegura el president de la DOP, Miquel Arbona, pràcticament totes les olives tenen marques o cops de la calabruixada. Aquests tres factors fan que enguany la producció pugui caure fins a un 80% respecte a la passada campanya.
Les olives colpejades pel calabruix s’hauran d’emprar per fer oli. Els pagesos asseguren que així hi perden però que no es pot tudar el poc fruit que genera l’arbre. Això sí, tot i les pèrdues de producció, no hi haurà problemes d’estoc. De fet, amb la crisi sanitària han baixat les vendes. Calculen pèrdues d’un 45% respecte de l’any 2019.
Les primeres setmanes de recol·lecció se centren en l’oliva verda, després serà el torn de l’oliva trencada i a finals de gener colliran l’oliva negra.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat