Les classes que han estat tancades dos mesos han tornat a obrir-se avui matí. Els professors tornen a la feina primer ordenant les aules i després amb la primera reunió del claustre. Enguany hi ha canvi de currículum educatiu, amb el reforç de matemàtiques i lectoescriptura, i la reducció de l’ús de pantalles a la jornada lectiva “La Conselleria ha canviat el currículum educatiu a partir de l’Informe Pisa, però hem demanat que aquesta correcció no afecti altres assignatures com les tecnologies o la filosofia”, analitza Víctor Villatoro, president del sindicat ANPE Balears.
S’han adjudicat noves places de professor i escoles com el CEIP Gaspar i Sabater, de Palmanyola, tendran docents nous que s’hauran d’adaptar al centre. “Han arribat docents nous, però encara n’han d’arribar més. És cert que haurem d’adaptar els cicles, però al juny ja vàrem fer feina en aquest sentit i treballarem sobre la base d’això“, explica Susana Mir, directora del centre.
Un nou curs on els sindicats continuen reclamant la reducció de la tasca administrativa del professorat. “Demanem a la Conselleria un pla urgent per reduir les hores que els professors dediquen a la burocràcia. Són 600 hores de classe efectiva que es perden fent paperassa”, reivindica el president d’ANPE Balears. D’aquí a 10 dies comencen les classes i els professors ja es preparen als centres educatius per l’arribada dels alumnes i l’inici del curs 2025-2026.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"