El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
La Universitat de les Illes Balears nega qualsevol relació amb entitats del país en guerra
Concentració dels estudiants de la UIB. Foto Toni Mateu / IB3
252Una dotzena de joves universitaris s’han concentrat aquest dilluns dematí per demanar que la UIB talli qualsevol tipus de relació amb universitats i empreses d’Israel. Ho han fet durant la sessió extraordinària del Consell de la Universitat, reunit a l’edifici de Cas Jai, per donar resposta a les peticions dels estudiants.
Prèviament, el rector, Jaume Carot, ha rebut els portaveus de l’organització. Segons els protestants, Carot ha defugit la petició dels joves, i s’ha limitat a dir-los que “la UIB havia proporcionat seguretat als acampats”. Segons els protestants, però, ells no l’havien sol•licitada.
La UIB ha fet saber que cap dels seus departaments no té cap vincle amb cap universitat israeliana, i que tampoc no tenen relacions amb empreses d’aquest país.
Segons fonts de la UIB, “el centre participa en un programa internacional perquè estudiants de països en guerra puguin cursar estudis aquí”. El programa està destinat sobretot a universitaris palestins i ucraïnesos. “A la pràctica, però, és difícil que aques estudiants se’n puguin beneficiar”, reconeixen les fonts de la UIB.
Una de les portaveus dels protestants, Nerea, assegura que el rector, “ha negat que haguessin patit violència per part d’un grup de feixistes fa uns dies, quan existeixen vídeos que ho demostren”.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps