UGT i CCOO denuncien que la gran majoria d'empreses hoteleres incompleixen l'obligatorietat d'elaborar un estudi de càrregues de feina
La temporada turística de rècords que viuen les Balears, sumada a la falta de personal, provoquen segons els sindicats CCOO i UGT que hagi augmentat la sobrecàrrega de treball del personal del sector de l’hoteleria, i especialment de les cambreres de pis. Això ha provocat, sempre segons els sindicats, un increment alarmant de baixes per malaltia i, fins i tot, d’accidents de treball.
Els sindicats UGT i Comissions Obreres denuncien que la majoria d’hotels no han començat a elaborar un estudi de càrrega de feina de les cambreres de pis. Segons dades d’UGT no arriben al 15% les empreses del sector que han posat en marxa l’avaluació de les càrregues d’aquestes treballadores, un estudi obligatori segons el conveni d’hoteleria aprovat enguany. Les centrals sindicals volen que l’estudi de càrregues de treball s’estengui al personal de cuina.
Des del canvi de Govern, no s’ha tornat a reunir la comissió mixta IBASSAL-sindicats-patronals encarregat de fer el seguiment del compliment de l’avaluació de les càrregues. Algunes empreses, segons Comissions Obreres, n’obstrueixen l’aplicació. El sindicat afegeix que també han augmentat les denúncies de treballadors per incompliments del conveni col·lectiu com haver de treballar en dies de descans o allargar irregularment la jornada laboral.
El col·lectiu de les kellys ha començat a beneficiar-se de la instal·lació de llits elevables a alguns hotels, tal com recull la Llei del Turisme. La petició de la patronal Cadenes Hoteleres de retirar de la llei turística la seva obligatorietat ha motivat que Kellys Unión Balear hagi advertit que, si això arriba a plantejar-se, convocaran una vaga. CCOO i UGT també estan diposats a mobilitzar-se per defensar l’obligatorietat de la instal·lació dels llits elevables.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle