Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Ara, l'acord haurà de passar per una nova reunió de la Mesa per ratificar-lo i una posterior signatura oficial
Imatge d'arxiu d'una reunió fa poques setmanes de la Mesa d'Educació.
177Els cinc sindicats presents a la Mesa Sectorial d’Educació; Stei, Anpe, UOB Ensenyament, Ugt i CCOO signaran el segon acord marc de millores sociolaborals i educatives. Tenen clar, però, que això és només un punt de sortida.
La negociació de les millores sociolaborals ha arribat després de les restriccions per la pandèmia, els canvis constants de les mesures de seguretat, la posada en marxa de la LOMLOE, que ha creat molt de malestar en el món educatiu i que finalment ha tret els sindicats al carrer. Ara, aquest acord és més ambiciós que el primer Acord Marc.
Alternativa Sindicat Docent també ha anunciat que donarà suport a l’acord, mentre que Siau el considera paper banyat.
El conseller d’Educació, Martí March, creu “que és una mesura positiva perquè suposa donar resposta a les necessitats laborals i sociolaborals dels docents i, per altra banda, també implica afegir un plantejament nou que fa referència a la creació d’una carrera professional”.
March ha recordat les passes a seguir a partir d’ara, en primer lloc, la convocatòria d’una reunió de la Mesa Sectorial per fer una ratificació formal de l’acord i, finalment, la signatura final del document al Consolat “per donar el vistiplau definitiu en aquesta entesa que és important en el present, però sobretot de cara al futur”.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins