Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
La falta de personal educatiu ha fet que una zona d'aïllament de menors quedàs puntualment sense la presència de funcionaris
El comitè de Seguretat i Salut de la Fundació s’Estel ha demanat per escrit a la gerència de l’empresa pública el cessament de l’activitat al centre d’internament de menors des Pinaret pel que consideren una “situació d’extrema emergència”. Segons detalla l’escrit, la petició es fa en compliment de l’article 21 de la llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals.
La membre d’UGT a la Fundació s’Estel, Beatriz Pérez, ha explicat a IB3 que la mesura es demana “davant la falta de mesures per protegir els treballadors de les agressions per part dels menors interns, cada vegada més freqüents”. També per la no cobertura de les baixes laborals, la sobrecàrrega de feina, la falta de recursos per treballar amb els menors migrants i la impossibilitat de cobrir les ràtios mínimes d’educadors en cada torn.
Els sindicats UGT i STEI denuncien que la falta de personal a Es Pinaret ha provocat que, fa dues setmanes, la zona d’aïllament dels menors conflictius quedàs durant unes hores només a càrrec d’un vigilant, sense la presència obligada d’un educador o un auxiliar tècnic. Afegeixen que al centre socioeducatiu no es cobreixen reiteradament les ràtios mínimes de personal. Segons el comitè d’empresa, dels 92 treballadors, hi ha 26 de baixa mèdica -molts per ansietat i depressió- i només s’han cobert 10 d’aquestes baixes.
El comitè ha anunciat noves mobilitzacions per reclamar solucions urgents.
Fonts de la Conselleria de Famílies i Afers Socials reconeixen el problema de la manca personal que s’arrossega. Segons les seves xifres, les baixes actualment són 24, de les quals hi ha 11 de cobertes. Asseguren que el nombre de baixes s’ha reduït respecte al mateix període de l’any passat, quan n’hi havia 41, i que s’estan cercant solucions, com el pagament d’un plus de perillositat i la remuneració d’una borsa de 80 hores extres semestrals.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general