Els sindicats UGT i Comissions Obreres esperen ara que entri la representació balear en el segon nivell de l’administració espanyola perquè, diuen, la realitat de les Illes és diferent a la de la resta d’Espanya. UGT, a més, posa el focus en la nova ministra de Treball, Magdalena Valerio, de qui, diuen, té reptes damunt la taula com la llei mordassa i la reforma laboral.
El CSIF reclama a la nova ministra de Justícia, Dolores Delgado, l’equiparació salarial entre comunitats autònomes i el reforç de les plantilles. El Govern fixa prioritats com el REIB, amb el 75% de descompte inclòs, i la millora del sistema de finançament. Damunt la taula, també, les advertències posades pel Govern de Rajoy sobre l’ecotaxa que paguen els turistes de creuer, la targeta sanitària i la carrera professional dels funcionaris del Govern. Mancarà saber com acaben altres recursos interposats per Delegació de Govern, com el del decret del català a la sanitat pública.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular