X

Els socorristes acusen Cort d’incomplir la normativa de vigilància a les platges

La Unió Socorristes de Mallorca troba que l'horari ha de ser més ampli

02/08/2025

Els socorristes acusen Cort d’incomplir la normativa de vigilància a les platges

Can Pere Antoni, Palma, aquest juliol. Imatge d'arxiu.

32

La Unió Socorristes de Mallorca ha denunciat que l’Ajuntament de Palma actua de manera “irresponsable” en incomplir la normativa autonòmica sobre vigilància a les platges. L’associació critica que l’horari actual del servei de socorrisme és insuficient, especialment quan no hi ha socorristes reactius disponibles fora de l’horari habitual.

Segons el delegat de l’entitat, Julián Delgado, les explotacions de platges amb gandules haurien de disposar de personal de vigilància més enllà de les hores habituals. Consideren que la seguretat no pot quedar supeditada als interessos comercials ni ser vista com una despesa prescindible.

Actualment, el servei de socorrisme a les platges de Palma funciona de les deu del matí a les set i mitja del capvespre durant juliol i agost. No obstant això, la Unió Socorristes de Mallorca considera una falta de respecte que el servei comenci a les onze durant el mes de juny.

Aquest estiu, tres persones han perdut la vida a Platja de Palma, el passeig des Molinar i Ciutat Jardí, en zones sense vigilància fora de l’horari establert.

02/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT