X

Els talls d’aigua a ses Rotgetes genera queixes entre els veïnats

Esporles continua amb les restriccions de l'ús d'aigua potable per fer front a la sequera

22/08/2025

Els talls d’aigua a ses Rotgetes genera queixes entre els veïnats

53

Esporles continua amb les restriccions de l’ús d’aigua potable per fer front a la sequera que pateix el municipi. El consistori ha aprovat avui un ban que prohibeix, al nucli del poble, el reg de jardins, horts, zones verdes i esportives privades i també omplir i renovar l’aigua de piscines particulars. D’altra banda, les mesures per les urbanitzacions de ses Rogetes i Jardí de Flors, són diferents. Aquests tendran talls d’aigua de 24 hores durant dos dies a la setmana.

Segons l’Ajuntament, les mesures del nucli d’Esporles són diferents de les de les urbanitzacions perquè tenen xarxes d’aigua diferents. I, expliquen, que els talls tan llargs d’aigua es deuen al temps que es necessita que els dipòsits s’umplin. “És una mesura per democratitzar l’aigua, hi ha vials que en reben i d’altres, no. Això passa per l’organografia de la zona”, explica el batle.

Assegura també, que per aconseguir una democratització del consum d’aigua cal que la ciutadania estigui conscienciada sobre la necessitat de la reducció del consum. “Si un no ho fa bé, romp tota la feina que fan cinc o sis”, recalca.

Les mesures tendran vigència fins a nou avís i podran ampliar-se en funció de l’evolució de les reserves hídriques.

 

22/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT