Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Aquestes tasques que fan els tècnics forestals ajuden en cas d'incendi, però no garanteixen una seguretat total, perquè hi ha elements com els vents que poden dificultar el control de les flames
Dos anys després de la dana Juliette, encara hi ha moltes hectàrees de muntanya plenes d’arbres morts i secs. En cas d’incendi, alerten els tècnics forestals, aquests funcionarien com a combustible. És per això que encara ara treballen de valent per retirar-los i obrir camí en aquestes zones afectades.
Amb una maquinària especial, una excavadora retroaranya, aconsegueixen retirar els arbres malmesos, que ja estan mig tombats. Des de mitjan desembre, actuen a 8 hectàrees, ara a la finca d’Ariant, i fins després de l’estiu hauran treballat també al coll de sa Gramola i a Felanitx. Juliette va fer malbé una superfície tan extensa com el municipi de Calvià.
Aquestes tasques que fan els tècnics forestals hi ajuden, però no garanteixen una seguretat al 100%. Elements com els vents poden ser desastrosos per controlar els focs. És el que ha ocorregut amb els incendis a Los Angeles.
A més d’aquesta maquinària sofisticada, que s’utilitza també en terrenys escarpats dels Pirineus, es fa feina amb desbrossadores, vigilant de no malmetre els arbres i les palmeres que es mantenen plantades.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte