Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
El Parlament Europeu assegura que abordar la insularitat és una qüestió prioritària
Les Balears i els territoris insulars europeus avancen cap a una estratègia específica dins la Unió Europea. Així ha transcendit en la Comissió de les Illes de la Conferència de Regions Perifèriques i Marítimes d’Europa celebrada aquest dijous al Consolat de Mar, a Palma, en què les Balears ostenta la presidència des del passat abril.
A la reunió ha assistit també el president de la Comissió de Desenvolupament Regional del Parlament Europeu, Younous Omarjee, responsable d’un informe sobre la situació de les illes europees i la cohesió de la Unió Europea. L’informe servirà per posar en relleu les necessitats específiques dels territoris insulars i la importància que les polítiques europees incloguin la perspectiva insular i s’adaptin a les característiques pròpies de les illes, com el fet, per exemple, d’haver d’assumir costs de producció més elevats. La Comissió de les Illes treballa perquè aquest informe sigui la primera passa cap al desenvolupament d’aquesta estratègia específica en el marc de la UE.
La consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors ha destacat que el Govern balear ja treballa, junt amb el Ministeri i amb diversos països i regions insulars, en l’elaboració d’un estatut propi per a les illes que impliqui un major reconeixement específic de les necessitats insulars en les polítiques comunitàries.
Per la seva banda, l’eurodiputat Omarjee ha reconegut que ‘abordar la insularitat és una qüestió prioritària en aquesta legislatura’ al Parlament Europeu. ‘Cal tenir en compte les especificitats de les illes perquè estiguin en igualtat de condicions respecte d’altres territoris. A situacions diferents, solucions diferents’, ha declarat Omarjee, el qual ha afegit que “s’han d’aplicar unes polítiques europees derogatòries”.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil