La cantant Anna Ferrer, pregonera de Maó el 2026: “S’han de conservar els llocs de trobada”
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
La discòrdia entre els treballadors i l'empresa se centra en les condicions de feina i en la seguretat ferroviària
Des de fa quatre mesos, els treballadors del Ferrocarril de Sóller i l’empresa negocien el conveni col·lectiu i no hi ha acord en alguns aspectes que la plantilla qualifica de “cabdals”, com per exemple tenir un reglament de circulació propi del Ferrocarril de Sóller. Un altre punt que els treballadors consideren més que necessari és ampliar la temporalitat dels fixos discontinus a nou mesos de feina.
Després que no hi hagi hagut entesa amb l’empresa en la redacció del nou conveni col·lectiu aquest dijous capvespre, estan prevists vuit dies d’aturades: el 22, 23, 29, 30 i 31 d’agost i del 7 al 9 de setembre. La convocatòria de vaga afecta tant els treballadors del tramvia com els del tren.
Actualment, hi ha prop de 110 treballadors, dels quals els més antics es beneficien d’uns complements salarials que els acabats d’incorporar no tenen. L’empresa no vol que al conveni hi hagi dues taules salarials que discrimini uns i altres.
Així mateix, l’empresa es mostra oberta a exhaurir totes les vies de negociació per evitar aturar el servei en plena temporada turística.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
El canvi també suposarà la tornada de les 130 places d'estacionament, que seran gratuïtes
El Govern ha obert diligències perquè no és segura