Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
L'any passat, l'ONG va atendre més de 2.700 persones, un 8% manco, el 24% del qual eren de nacionalitat espanyola
Càritas Eivissa va atendre més de 2.700 persones l’any passat, és un 8% menys que l’any anterior. Una baixada sensible que, segons apunta l’ONG, no vol dir que disminueixi l’exclusió. “Les persones que no tenien cap de les dimensions de pobresa tocades, com poden ser consum, habitatge o salut, ara sí que ha crescut i les persones que estaven integrades plenament han baixat un escaló, així que en aquest aspecte s’incrementa l’exclusió”, explica Gustavo Gómez, coordinador de l’ONG durant la presentació de la memòria.
El 24% del total de les persones ateses, més de 650, eren espanyoles, i per tant els usuaris d’aquesta nacionalitat han estat els més nombrosos. Apunten que n’hi ha que són eivissencs, però que la majoria són peninsulars que venen a fer feina a l’illa i es troben amb molta dificultat per mantenir un habitatge i han d’acudir a l’organització en cerca d’aliments per tal de completar el cistell de la compra.
Destaquen que molts treballadors es veuen obligats a viure en condicions infrahumanes, però que veuen que hi ha més conscienciació per part dels empresaris de conèixer la situació de les persones que fan feina a les seves empreses. “Ja deia l’any passat que no pot ser que a un restaurant cobrin 800 o 1.000 euros pel sopar d’una taula, i el cambrer que serveix els clients visqui en condicions infrahumanes”, ha assegurat el bisbe d’Eivissa i Formentera, Vicent Ribas.
Afegeixen que a l’illa del luxe, Càritas Eivissa va repartir més de 80.000 quilos d’aliments i va oferir més de 30.000 menús l’any passat.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general