Un centenar de persones han anat a triar i preparar l'arbre a la finca de Formentor
Fidels a la tradició, un centenar de veïns del Port de Pollença han anat avui a la finca de Formentor per tallar el seu pi de Sant Antoni. Prèviament ja n’havien ullat dos que reunien les condicions òptimes per emprar per a la festa. Devers les 9.30 del matí han començat a tallar-ne la soca, a cops de destral.
De mica en mica, amb l’ajuda i la participació de molts dels assistents, n’han anat tallant el tronc fins que una hora després, el pi ha començat a caure. Enguany, els càlculs han fallat i el pi ha caigut damunt un altre. Finalment, amb l’ajuda d’un tractor l’han pogut treure del bosc. Ja a terra, entre tots l’han pelat i l’han amidat. Fa 20 metres i mig. El proper dia 17 de gener, tots els veïns l’arrossegaran fins a la platja de Formentor.
Aquest dimecres, serà el torn dels veïns de Pollença que aniran a Ternelles a cercar el seu pi. Enguany, però, la festa serà més reduïda perquè l’Ajuntament ha anunciat que serà estricte i no permetrà que hi passin més de 40 persones.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
El Banc Central Europeu ha triat 10 dissenys finalistes sobre dues temàtiques, cultura europea o patrimoni natural