Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Ajuntament afirma que només hi circula 1 de cada 5 vehicles que hi passaven abans
Fa mig any que es va tancar el trànsit del centre de Maó, per als no residents, i els veïns i comerciants de la zona es queixen de la falta de senyalització i també de que molts cotxes continuen entrant a la zona restringida. L’Ajuntament afirma que només hi circula 1 de cada 5 vehicles que hi passaven abans.
Des de l’entrada en vigor de les càmeres de videovigilància d’accés al centre de Maó, s’ha aconseguit reduir un 80 % el trànsit dels accessos de la Plaça Esplanada i els carrers de Sant Jordi i Sa Lluna. El sistema durant aquests primers sis mesos de vigència s’ha anat optimitzant i s’ha augmentat el nombre d’avisos. El primer que es va instal·lar va ser un senyal de petites dimensions i poc text, un temps després es van pintar línies a l’asfalt que feien entendre la necessitat de canviar de direcció, i fa uns dies s’ha col·locat un nou senyal més gros i amb un text més visible.
No obstant, aquest estiu s’ha advertit un augment de la circulació a la zona de l’Esplanada per part de cotxes de lloguer que, en alguns casos, en adonar-se del seu error, intentaven sortir-hi com podien per no ser multats. L’Ajuntament insisteix que les empreses de lloguer de cotxes estan avisades i que també s’ha fet la gestió amb la DGT per canviar el recorregut del GPS.
L’Ajuntament encara no ha fet públiques les dades del nombre d’infraccions comeses en aquest primer mig any de restricció de circulació.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície