2023 és l’any en què els animals passen a considerar-se, legalment, com éssers que senten. Però tot i que l’anunci de la nova Llei de Benestar Animal va ser un motiu de celebració per als professionals del sector, els veterinaris de les Balears dubten de la viabilitat per posar en marxa el projecte de Llei de Benestar Animal que proposa el Govern central. Creuen que aquesta proposta s’ha elaborat al marge de les consideracions dels veterinaris i, diuen, no es fonamenta en una base científica que pugui garantir el benestar animal. Els buits legals i la falta de precisió de l’avantprojecte de llei posen en dubte la seva viabilitat a la pràctica. Troben que la nova llei no ha seguit les consideracions que han fet els professionals.
De fet, el passat desembre el Consell General de Col·legis Veterinaris d’Espanya va remetre una carta al Congrés dels Diputats perquè freni la tramitació a causa de la difícil aplicació de la llei. Un dels punts controversials és com serà el curs per poder tenir un animal i qui l’impartirà. Els veterinaris de Balears també reivindiquen la importància que la llei sigui uniforme per a totes les comunitats i espera que s’apliquin les consideracions del Consell estatal.
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda