Envestida d’un bus de l’EMT de Palma contra un taxi
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Això són uns 4.800 habitatges nous. D'aquests, devers 700 són cases ja construïdes que s'han regularitzat gràcies al decret del Govern
La legalització extraordinària en sòl rústic ha beneficiat, principalment, habitatges unifamiliars. 708 en total. “Són habitatges que ja existien, per tant, habitatges que no consumeixen ni terreny ni territori”, tal com ha especificat el president de la demarcació de Mallorca del Col·legi Oficial d’Arquitectes (COAIB), Joan Cerdà.
Però, a banda d’aquests, hi ha altres 900 habitatges que també s’han acollit al decret que permet la legalització en sòl rústic per acabar de tenir tots els papers en ordre. Construccions que han regularitzat ampliacions, porxades, piscines o habitacions afegides.
Independentment, però, d’aquestes cases ara legalitzades, l’activitat al sector ha estat positiva. I, a poc a poc, també pel que fa a l’habitatge protegit. Si el 2024 se’n visaren una quarantena, l’any passat la xifra superà els 260. Ara bé, els arquitectes tornen a posar el focus en la necessitat d’incidir encara més en la construcció d’habitatge protegit. “Encara estam enfora dels estàndards europeus”, ha dit Cerdà.
Amb vista als pròxims mesos, els arquitectes reconeixen que la situació geopolítica actual afectarà el sector. Parlen de pujada de preus pel més que probable encariment de les matèries primeres i, possiblement, també, diuen, de la demanda. “Segurament es desplaçarà capital de zones manco segures cap aquí”, ha apuntat el degà dels arquitectes, Bernat Nadal. Demanda, a més, que s’afegiria a l’actual… que no deixa de créixer tant pels increments poblacionals com per l’interès estranger.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Es podrà demanar en línia a partir del 9 de març i també presencialment a les oficines dels consells insulars
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila