Aquesta espècie està catalogada actualment com a vulnerable
Els voluntaris de la Fundació Vida Silvestre de la Mediterrània s’han reunit aquest dissabte per començar a preparar la vigilància de les zones de reproducció del voltor negre a la serra de Tramuntana.
Des de fa 35 any, aquesta fundació ha destinat recursos a vigilar, controlar i protegir els nius d’aquesta espècie, catalogada actualment com a vulnerable, però que evoluciona favorablement. De fet, actualment hi ha unes 50 parelles reproductores, 34 de les quals aconseguiren la passada temporada que la seva cria sobrevisqués.
Tot i això, és important no abaixar els braços, i per això, des de la Fundació demanen a la societat mallorquina i als excursionistes que evitin apropar-se a les zones d’exclusió entre gener i setembre.
Aquesta activitat forma part del projecte Biotramuntana, que duu la Fundació juntament amb la Fundació General de la Universitat d’Alcalà i la Fundació Biodiversitat i és finançat pel Ministeri de Transició Ecològica amb fons Next Generation.
Sortosament, nou de cada deu casos són desaparicions voluntàries i es resolen en uns dies