Dasha i la seva família varen poder fugir de la guerra i han pogut llogar una casa a Eivissa
Yulia i la seva filla de 14 anys, Dasha, van fugir de Kíiv en direcció a Polònia, quan varen caure les primeres bombes. “El 24 de febrer em vaig despertar amb el so de les bombes i a les sis del matí ma mare em va dir que havíem de partir d’Ucraïna”, explica Dasha.
“El tren a Polònia va ser brutal; no hi havia ni lloc per seure, els infants ploraven. Va ser molt dur; tothom volia fugir”, afegeix. La seva mare, que treballava de pediatra a la capital, diu que mai no van imaginar haver de fugir d’una guerra. “Som gent simpàtica i amable; vivíem en pau a Ucraïna. No hem fet mal a ningú… què ha passat? Per què mereixem aquesta guerra? Per què ens ha triat Putin?”, es pregunta Yulia, que ha llogat una casa a Eivissa amb Anastasia i la seva família, que també ha fugit de la guerra.
Anastasia és filla d’una important empresària ucraïnesa i presidenta del Festival Internacional de Cinema d’Odessa, Viktoriya Tigipko. Es trobava de vacances a Suïssa amb la seva mare i el seu germà petit quan Putin va atacar Ucraïna, i van viatjar directament a Eivissa. La seva àvia ha pogut fugir de Kíiv i ha arribat a l’illa fa uns dies, però encara té molta família a Ucraïna, com la seva germana i els seus nebots. “El meu desig és abraçar-los i dir-los que tot anirà bé… i mostrar-los que el món no és un lloc fred com ens mostra la guerra. El món és ple de bona gent”, assegura.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval