Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Es calcula que el cap de fibló del passat mes d'octubre va provocar la caiguda d'uns 80.000 arbres
L’Associació d’Empresaris Agrícoles demana a les administracions celeritat a l’hora de retirar els arbres arrabassats pel cap de fibló i evitar incendis i plagues. Però una part important es troben en terrenys privats, els propietaris rebran ajudes finançades amb l’impost de turisme sostenible.
E Els particulars que hagin de retirar els arbres de les seves propietats podran sol·licitar una ajuda del FOGAIBA, que cobrirà entre el 80 i el 85% dels costos de neteja a les seves finques. La línia d’ajudes, de 2,5 milions d’euros, és per a la prevenció dels danys causats als boscos per incendis forestals, desastres naturals i catàstrofes.
De la part pública es fa càrrec l’Ibanat, que des del primer dia va iniciar la retirada dels arbres de carreteres i camins i que el 2019 comptarà amb una partida de 350.000 € per la retirada de residus forestals dels camins secundaris.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou