Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
“Encara que sigui amb burka, res no ens detendrà”, ha dit una periodista afganesa en directe
El vídeo mostra l’abans i el després d’un informatiu des que els talibans agafaren el poder el mes d’agost. Des d’aquest diumenge, les presentadores i periodistes afganeses que apareixen a la televisió estan obligades a cobrir-se la cara per acatar la mesura dictada pel règim talibà. Es tracta d’una passa enrere més en els drets de les dones a l’Afganistan.
Els mitjans afganesos esperaven poder convèncer els talibans perquè revertissin aquesta decisió, però el règim confirmà que es tractava “d’una mesura definitiva i que no hi havia espai per a la discussió en aquest tema”. L’ordre de l’Emirat Islàmic implica que les presentadores només puguin mostrar els ulls.
Així, aquest diumenge ja s’han començat a veure canvis en la imatge de les dones en televisió i les reaccions no s’han fet esperar. Una de les presentadores d’Ariana News, Basira Joya, ha assegurat amb el rostre parcialment cobert que l’islam no prohibeix res i que les dones continuaran fent feina, “encara que sigui amb burka. Res no ens detendrà”, ha asseverat en antena. Un responsable de Tolo News, Khpolwal Sapai, ha compartit a les xarxes socials imatges d’una reunió de l’equip juntament amb el missatge: “Avui estam de dol”. Una presentadora de la cadena, Farida Sial, ha reconegut en declaracions a la BBC que la nova mesura farà “molt difícil” la feina i una altra periodista ha lamentat que es tracta “d’un altre dia negre per a les dones”.
Aquest ordre arriba després que els talibans van anunciar noves regulacions sobre l’ús del hiyab i el burka, obertament criticades per la comunitat internacional per l’impacte sobre els drets i llibertats de les dones i nines a l’Afganistan. Tot i que quan els talibans obtingueren el poder el mes d’agost van prometre respectar els drets que havien conquerit les dones al llarg de dues dècades, la realitat és que en la pràctica s’han limitat tant a l’hora de fer feina com d’estudiar. El règim també ha exclòs les dones del poder polític.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L'advocada i presidenta del Lobby de Dones, Francisca Mas, adverteix del perill d'aquests acords de conformitat perquè eviten arribar al bessò del fet que és jutjar els acusats