Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

L'elèctrica assegura que no hi ha perill que se n'ordeni el tancament i que tampoc l'illa quedi temporalment sense subministrament
“No hi ha cap motiu de preocupació. Els terminis es compliran i el primer de gener de 2020, la central del port de Maó estarà en marxa complint amb les directrius europees d’emissions per poder garantir el seu funcionament i, per tant, el subministrament a Menorca”.
Així s’ha pronunciat en declaracions a IB3 Ràdio la directora de Comunicació d’Endesa a les Balears, Maria Magdalena Frau, després que el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) acabi de publicar les autoritzacions prèvies per instal·lar la conducció de l’aigua per a refrigerar tres turbines i així reduir un 70% de les emissions contaminants. Una conducció de 5,9 quilòmetres provinent de la depuradora de Maó-Es castell.
Però les obres de la canalització encara no han començat i el termini d’execució inicialment anunciat era d’onze mesos. Si aquest sistema de reducció d’emissions no està funcionant a principis de l’any que ve s’incompliria la normativa europea. Per tant, hi podria haver el risc que es determinés la clausura d’aquestes turbines i la central no pogués satisfer la demanda elèctrica de l’illa quan encara no s’ha arranjat la connexió (el cable submarí) amb Mallorca. Però els responsables d’Endesa, en declaracions a IB3 Ràdio, asseguren que a 31 de desembre d’enguany estarà tot enllestit i es complirà la directiva europea.
Paral·lelament, Red Eléctrica també accelera la instal·lació del cable submarí amb Mallorca. Si inicialment s’havia apuntat que fins a la primavera, com a prest, no podria entrar en funcionament, ara els seus responsables asseguren que durant el darrer trimestre d’enguany s’haurà fet l’estesa del cable submarí i després només quedaran les feines per acabar d’afermar-lo en el fons marí i la fase de proves.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"