Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
La companyia contradiu els síndics de greuges de Menorca, que han alertat de les evidències científiques d'un excés de casos de càncer
El Govern i Endesa es comprometen a fer feina a contra rellotge per tal d’evitar el tancament de la central tèrmica de Maó. Ara, la planta incompleix la directiva europea d’emissions contaminants, i s’hi invertiran 18 milions. També s’estudiarà que, en lloc de gasoil, la central funcioni amb gas.
Comença el compte enrere perquè la central tèrmica de Maó adapti les turbines per emetre manco gasos contaminants a l’atmosfera abans de l’1 de gener del 2020 i així no hagi de tancar. El retard del Ministeri a publicar l’ordre d’encàrrec fa que no se’n pugui perdre ni un minut, perquè el termini d’execució de les obres és, tot just, d’onze mesos. Amb tot, Endesa espera arribar a temps a la fita.
Els diners -18 milions i mig del Ministeri- són damunt la taula, però el que gairebé no queda és temps. Perquè surtin els comptes, els permisos han d’arribar en els propers dies. Només així es podran començar les obres al febrer i complir el calendari.
L’aigua que s’injectarà a les turbines de la central per aconseguir abaixar la seva temperatura sortirà de la depuradora que comparteixen Maó i Es Castell. La canonada, de 7 quilòmetres, costarà 12 milions i travessarà els dos municipis. Aquesta ha de ser només, però, avisen des del Govern, la primera passa. L’objectiu és avançar cap a la transformació de la central a gas natural.
El Govern assegura que pressiona l’executiu espanyol i Endesa per accelerar la transició cap al gas. A finals de gener, de fet, està previst que totes les parts es reuneixin per començar a treballar en un calendari. Des d’Endesa admeten, tanmateix, que ja disposen d’estudis tècnics.
La companyia s’ha referit, també, al manifest fet públic per la Sindicatura de Greuges de Menorca en contra de la contaminació ambiental de l’illa i on es fa esment que hi ha evidències científiques d’un excés de casos de càncer a la zona oriental de Menorca, causat potencialment per la contaminació de la central. Segons Endesa, no hi ha cap base científica que empari aquestes denúncies.
D’altra banda, el Consell de Menorca ha confirmat que ja s’ha enviat a la Comissió Europea una primera proposta de projectes a desenvolupar perquè l’illa esdevingui un territori pilot per impulsar la transició energètica cap a les renovables. La inversió compromesa des d’Europa puja a 13 milions d’euros.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari