Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
En els dos darrers, l'Associació Juguesca, que tracta el trastorn addictiu, ha vist augmentar els casos en persones d'entre 18-25 anys
Imatge d'arxiu. /EFE
67Es disparen les apostes esportives en línia. El nombre de persones que juguen a aquest tipus de competicions, com els partits de futbol, tenis o bàsquet incrementa un 20 per cent cada any a l’estat espanyol. Segons les dades de l’anuari del Joc a Espanya de l’any passat, el mercat de les apostes esportives s’ha multiplicat gairebé 2,5 vegades en els darrers 6 anys, des del 2012.
En Joan -nom fictici- fa un any que està en teràpia a l’Associació Juguesca. Lluita contra el trastorn, per perdre l’hàbit al joc en línia. Vol fer-se enfora de tot l’espiral negatiu que condiciona les apostes. Ha tengut problemes amb la família i ha arribat a perdre fins a 30.000 euros. El joc es va convertir en un infern, quan, sense donar-se’n compte, es va aïllar de tot el seu entorn, s’acabaren les estonetes amb els amics, i la família, i també la feina. L’addicció ocupa el 90% del pensament. “Com que no veus els doblers físicament, no hi ha aturall, sempre penses que ho podràs aconseguir per altres vies. No n’ets conscient”.
“Vaig agafar doblers de l’empresa en la qual treballava, vaig haver de donar explicacions. Era una bona feina i no necessitava més doblers. Les apostes no et fan milionari ni millor persona. No sé per què ho vaig fer”, explica a IB3 Ràdio.
L’Associació Juguesca insisteix a definir-ho com un trastorn addictiu que precisa tractament especialitzat, igual que les compres compulsives, els trastorns alimentaris, l’addicció al treball, al sexe… De fet, en els dos darrers any, els perfils que arriben a l’associació s’han diversificat. El gruix són persones d’entre 18-25 anys. “Els casos augmenten, perquè l’oferta augmenta. L’anonimat i la possibilitat d’accés des de qualsevol dispositiu fan augmentar el nombre de persones addictes“, expliquen a IB3 Ràdio.
Escolta aquí l’entrevista completa
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora