Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Benito és l'impulsor dels equips de cures pal·liatives a les Illes Balears
Se sent molt honorat pel reconeixement després de mitja vida acompanyant malalts i les seves famílies en el seu darrer viatge. Diu que la nostra societat ha arraconat la mort i quan la mort s’acosta, la gent… té por. ‘Doctor, jo no he començat a viure fins que vaig acceptar que m’havia de morir. Això és una perla perquè és la veritat. Quan perds la por a la mort no hi ha res que et faci por. Vius en plenitud. La gent viu amb por de viure”, relata el premi Ramon Llull, Enric Benito, que és també Membre d’Honor de la Societat Espanyola de Cures Pal·liatives, SECPAL,
El doctor Benito s’indigna quan s’intenta igualar eutanàsia i cures pal·liatives: ‘Quan algú demana que vol acabar amb el que vol acabar és amb el patiment. Si tu saps com acabar amb el patiment i el lleves, desapareix la petició d’eutanàsia. Això és la meva experiència. He tengut cinc peticions d’eutanàsia en 50 anys de professió. Quatre les vàrem revertir i l’altra la vàrem acompanyar”.
De fet, remarca que a les Illes hi ha 3.500 persones que necessitarien cures pal·liatives i moltes no les reben. Demana enèrgicament més recursos, més formació, i més professionals: ‘Sempre li dic a la família (que s’ha d’acomiadar d’un ésser estimat) acosta-t’hi, estigues amb ell, diga-li que l’estimes, diga-li adéu, dona-li permís per anar-se’n. Quan fas això al moment en què ja no hi és et trobaràs tristesa, enyorança, però tendràs també molta pau”.
Per preparar-se per aquesta etapa vital ha escrit “El niño que se enfadó con la muerte” i també ha fet el documental “Hay una puerta ahí”, en què es viu la relació entre pacient i malalt i es veu com el malalt d’esclerosi lateral amiotròfica es prepara i experimenta el seu procés de morir.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor