Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Les càpsules de cafè se salven de la prohibició
Plastic Free Balearics ha celebrat l’entrada avui en vigor de la llei que prohibeix la venda de productes d’un sol ús a les Balears. L’entitat, formada por Save the Med Foundation, Ibiza Preservation, Alianza Menorca sin Plástico, Beyond Plastic Med i Plastic Free Ibiza, ha volgut donar “la benvinguda” a la Llei de Residus.
Tot i això, reclama mesures per a combatre els bioplàstics i evitar “falses solucions”. Ha fet una crida per prestar especial atenció a aquests bioplàstics perquè, afirmen, creen la falsa percepció de que són productes ecològics i que poden desaparèixer en poc temps en la naturalesa, “pero no és cert”.
A partir d’avui hauran de desaparèixer els plats i coberts de plàstic d’un sol ús i les sefates per envasar-hi aliments com ara la carn, el peix o la fruita, així com els estris de plàstic dels bars i restaurants. I en el cas dels productes per endur-se’n, només si el material és compostable. També s’avança en la línia d’acabar amb les bosses de plàstic en comerços i supermercats. Només hi permetran les reutilitzables, que hauran d’estar fabricades amb un màxim del 50% de plàstic reciclat.
Sí es permetrà, en canvi, un dels envasos de plàstic més polèmics: les càpsules de cafè.
L’objectiu del Govern amb aquesta nova llei és reduir 47 quilos per persona de residus en aquest 2021, i 100 abans del 2030 per complir amb les directrius d’Europa. Amb això també reduir la contaminació a la mar, que a les illes ha crescut un 21,5% respecte al 2010.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu