Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Palma s'ha convertit durant tres dies en l'epicentre de l'Endocrinologia Pediàtrica, a on més de 500 metges han participat en l'edició número 45 del Congrés
Palma s’ha convertit durant tres dies en l’epicentre de l’Endocrinologia Pediàtrica. Més de 500 metges han participat en l’edició número 45 del Congrés, que aborda sobretot el sobrepès, l’obesitat i la menstruació precoç.
Entre el 35 i el 40% de la població infantil, fins als 14 anys, pateix sobrepès o obesitat. La vida sedentària n’és la principal causa, també la mala alimentació. Si bé fa una dècada que hi ha haver un augment de caos, i també l’any posterior a la pandèmia, ara s’està estabilitzant. Però no és suficient.
Les famílies amb manco recursos són també les més vulnerables. Una visita, de tots, a l’especialista, no només de l’infant afectat, és el que recomanen els metges. Perquè els problemes que pateixen els menors poden persistir a l’edat adulta. És per això que la consolidació de l’especialitat d’Endocrinologia Pediàtrica és fonamental.
Més de 500 experts de tot el país han abordat aquesta problemàtica. També la menstruació precoç, que pot ser conseqüència de la genètica, canvis ambientals o estrès.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals