Vos imaginau un vehicle a pedals col·lectiu que també utilitza l’energia solar? Un resident d’Eivissa el vol posar en circulació sota el segell empresarial de ‘Bike Ecotours‘. Però els entrebancs administratius li estan impedint iniciar l’activitat.
El cicle té capacitat per a 15 persones. Es mou a pedals, però també té un motor i és totalment ecològic. La idea era realitzar una ruta d’una hora des de l’estació marítima de Botafoc fins a la dels vaixells de Formentera.
El preu, 25 euros amb una beguda i postres eivissenques. L’Autoritat Portuària a Eivissa li va donar el vistiplau, sempre que el projecte fos aprovat per l’Ajuntament, però després va trobar un altre escull.
Aquest vehicle i la grua per transportar-lo li han costat uns 50.000 euros, més el lloguer per guardar-lo. Ara està ubicat al parc d’atraccions de Sant Antoni i està tramitant el permís amb el Consistori per poder fer una ruta fins a cala Gració. Encara no n’ha obtingut resposta.
Assegura que el cicle ecològic és una activitat esportiva i divertida. Els que l’han provat ho confirmen. També pensa intentar-ho a Sant Josep.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular