Els paons assilvestrats preocupen el sector agrari de Menorca
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
El president de l'ONG, Manuel Bretón, assegura que algunes ajudes anticrisi han estat insuficients
193
Les persones més vulnerables són les que més pateixen la crisi actual. És una acumulació de diferents crisis, segons destaca Manuel Bretón, el president de Càritas Espanya: “Primer va ser la crisi tremenda del 2008, després la pandèmia i ara una guerra a Europa“. Això, ha avisat Bretón a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio, “deixa una petjada permanent en gran part de la societat”.
Com sol passar en tots els períodes de dificultats econòmiques, les persones amb menys recursos són les que més ho pateixen. Les dades de l’atur que s’han conegut aquesta setmana apunten a una ocupació sense precedents en un mes d’abril. Les Illes Balears lideren aquesta recuperació. Però les millores en el mercat laboral no arriben, de moment, a les persones que recorren a Càritas, assegura Bretón.
Pel que fa a les ajudes impulsades per les administracions de tots els nivells a l’estat espanyol, Bretón reconeix l’esforç que han fet i, ha afegit, que “és veritat que algunes han quedat curtes”. A Càritas, intenten pal·liar “aquest petit percentatge de gent que s’ha quedat tota sola” davant la crisi.
En aquest sentit, considera que l’ingrés mínim vital era “una solució factible”, però que “encara queda molt camí per recórrer”. Bretón ha conclòs: “Ho aconseguirem juntament amb les institucions”.
Escolta l’entrevista d’IB3 Ràdio
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
L'han hagut de traslladar a Son Espases en helicòpter a causa de la gravetat prevista de les ferides
Després de guanyar a França 0-2, lluitarà pel seu setè gran trofeu d'una cita internacional de seleccions