Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Científics britànics i estatunidencs han desenvolupat un enzim que s'alimenta de plàstic i que podria fer-se servir per combatre un dels majors contaminants a escala mundial
És l’Ideonella Sakaiensis, un enzim que podria posar fi al problema de plàstics que afecta el litoral de les illes. El seu efecte sobre un bacteri ajuda a descompondre ràpidament els plàstics fets amb tereftalat de polietilè, conegut popularment com a PET, i que és present a la majoria de botelles de plàstic. La troballa, feta per investigadors britànics i nord-americans, podria suposar, en uns anys, la solució a escala mundial del problema de la contaminació de les aigües.
Entitats com Mallorca Blue han denunciat en nombroses ocasions la presència de microplàstics a les costes Balears. Segons el darrer informe de Greenpeace, entre Mallorca i Eivissa hi ha punts amb una concentració de més d’un milió de fragments de plàstic per quilòmetre quadrat.
És un dels principals contaminants, ja que preval al medi ambient durant centenars d’anys abans de descompondre’s. Les seves conseqüències pels ecosistemes són també devastadores. Aus protegides com el virot, tortugues marines o fins i tot grans cetacis moren cada any atrapats per grans masses de plàstic o per mor de la seva ingesta, com aquest catxalot trobat la setmana passada a la costa murciana, amb gairebé 30 quilos de plàstic a la seva panxa.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703