Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
L'envelat es va omplir fins dalt per escoltar els seus temes mariners cantats per Trio Arrels, Sis de Ponent, Joana Pons i ses guitarres i Sa Vessa mos canta
La música del grup “Els Parranderos” sonà dissabte vespre as Castell més viva que mai. Quatre formacions tradicionals menorquines i tres solistes van oferir un repertori especialment triat per retre homenatge als seus integrants, els ‘culpables’ que molts menorquins encara avui dia cantin, sis dècades després, els temes que ells van popularitzar.
A l’envelat de la plaça de l’Esplanada des Castell no hi cabia ni una agulla. Ningú no es volia perdre el concert especial dedicat al grup de música tradicional menorquina per excel·lència des de l’any 1962. Els seus integrants van deixar de sonar junts en públic l’any 1997, però els seus temes mariners són la banda sonora de moltes generacions.
Els Parranderos vius, els germans Hilari i Llorenç Fuxà, i Bernat Permuy, van viure moments molt emotius, just quan fa dos mesos de la mort del seu company Floreal Torres. El trio Arrels inaugurà el repertori musical, seguits dels ciutadellencs Sis de Ponent. També hi va haver un record per al compositor de moltes d’aquestes cançons, Ortega Monasterio, i el mateix autor d’altres, Tòfol Mus, va intervenir en l’homenatge. No hi podia faltar els grup mític ‘Joana Pons i ses Guitarres’, que va emocionar l’auditori amb la “Balada d’en Lucas”.
El grup de Sant Lluís “Sa Vessa mos canta” va ser l’encarregat de tancar les actuacions grupals. L’homenatge acabà amb actuacions de solistes i també amb improvisacions, molt habituals al local ‘Es Cau’, aquell que va veure néixer els Parranderos i que continua obert gràcies a la gestió de David Serra.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo