El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
El primer grup, d'unes 100 persones, es dirigeix cap a la zona controlada
Imatge de la ciutat de Mariúpol / EP
153En marxa una operació d’evacuació de les forces ucraïneses i civils de l’assetjada Mariúpol i que estan rodejats a les runes de la metal·lúrgica d’Azovstal. Així ho ha confirmat el Comitè Internacional de la Creu Roja (CICR), ja que s’ha establert una zona de pas segura coordinada amb l’ONU i les parts del conflicte. El comboi va començar a funcionar el 29 d’abril, va viatjar 230 quilòmetres i va arribar a Mariúpol el matí d’aquest dissabte.
Fins ara no s’ha pogut compartir cap informació sobre l’evacuació, perquè podia “amenaçar seriosament” la seguretat dels civils i del comboi. El president ucraïnès, Volodímir Zelenski, ha confirmat aquest diumenge també que ha començat aquest procés d’evacuació i que el primer grup, d’unes 100 persones, s’està dirigint a la zona controlada. A la zona hi hauria mig miler de ferits, entre civils i soldats, sense accés a tractament clínic i amb reserves cada vegada més escasses d’aigua i alimentació.
L’Ajuntament de la ciutat havia convidat els civils a reunir-se a les 16 h de diumenge devora el centre comercial Port City per a la seva evacuació a Zaporojie. Dissabte ja es va informar de la sortida dels primers 20 civils. S’estima que hi ha unes 100.000 persones encara a la ciutat, arrasada després de setmanes de combats i bombardejos.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles